Når sæsonen er slut

Skal AaBinside leve videre? Og hvordan?

Når de sidste stadion-spot slukker, og den sportslige dagsorden skifter fokus fra Superliga til fodbold-EM, Tour de France, OL – og hvad der ellers er på plakaten af store sportslige begivenheder i 2012 – vil AaBinside gå i dvale.
Som udviklingsprojekt vil AaBinside overgå til NORDJYSKE Medier, der beslutter sig for den endelige udformning af konceptet og det journalistiske indhold. Herefter skal AaBinside gå over til at blive et betalingssite med eksklusivt indhold til betalende læsere.

Navnet på dette site er endnu ikke kendt, men på et møde efter projektets afslutning har vi anbefalet, at det fortsat hedder AaBinside for at bibeholde projektets brand-værdi. På mødet gjorde NORDJYSKE det klart, at det ikke er alle idéerne, de kan fortsætte, men at de var meget tilfredse med projektets resultat. Nedenfor er en liste med de pointer, der blev hentet på mødet

  • Feedbacken på vores videointerviews og -dækning viser det, vi regnede med i forvejen – det er populært, der er efterspørgsel på det, og brugerne af AaBinside vil faktisk gerne have mere, end vi gav dem under projektet.
  • Kvaliteten på videointerviews var for dårlig. 14 procent blev forstyrret af den. Det er for mange. Problemet er specielt lyden, hvor vi ikke kunne være sikre på, hvad vi egentlig fik, selvom iRig’en var sat til. Derudover var lyset dårligt, billedet rystede.
  • Pauseinterviewet var en god idé. Sjov måde at få analyse på. Det bliver svært at løfte, og det kan være svært at lave det, hvis man kun er én af sted / finde tid til at lave det to mand.
  • NORDJYSKE vil med sikkerhed føre videoelementerne videre. Både på grund af nærheden på spillerne, og fordi historierne er svære at stjæle til citathistorier.
  • Tweets under kampene fortsætter som vi har set det hidtil fra Olsson/Claus.
  • Tweets fra træning bliver sorteret fra, hvis de ikke giver merværdi (eks: tweet med billede, der illustrerer, hvis der sker noget specielt).
  • Optakts-tweets fungerede godt. Gav sjov info, man ellers ikke ville have fået, men de kan være svær at få tid til. Vi sagde, det ikke tog så lang tid. De tog det til efterretning.
  • Det er positivt, at NORDJYSKE nu er i gang på Twitter. Nu ruller det, og det sætter de pris på. Derfor er det også vigtigt, at alle på sporten kommer i gang med Twitter, så det er alle, der kan være med til at gøre det populært og professionelt på avisen.
  • NORDJYSKE ønsker ikke en fælles Twitter-profil.
  • Som tiden skred frem, kom flere og flere AaBinside-historier ud på sportens website. Det siger noget om den udvikling, der har været. Specielt Storify-dækningen af kampene blev bedre og bedre som tiden skred frem. De blev mere fokuserede, skarpere vinklet.